onsdag 28 mars 2012

Spartan Warrior - inte

Egentligen hade jag, inspirerad av Betty på StepUp2 Fitness tänkt köra ett Spartan Warrior pass med en massa hopprepshopp. Jag körde en runda sen ändrade jag mig...

Hopprepet jag lånade av L var riktigt bra, men inte jag...

500 hopp fick räcka och de andra övningarna passade inte mig så bra heller. Förutom armhävningarna då. De SKA jag träna mer på. Så då gjorde jag det. 3 x 45 sek armhävningar på tårna / planka. Alltså jag kommer ju inte ned men en liiiten bit i alla fall. Och så 3 x 45 höftlyft eller vad det heter. Gillar den någorlunda för det känns som om det tar på rätt ställe på baken! Och så körde jag 100 KB swing med 16 kg uppdelat på 20 åt gången med lite paus mellan.
Kände mig lite seg. Kanske hade ätit för lite middag. Jag tror det. Tanken var ju att träna tidigare men den tiden gick åt till att leta efter mobilen som jag förlagt...

Dagens mat då:
Frukost: Dinkelmannagrynsgröt med kanel och lite körsbärssylt, grönt te
Mellanmål: En liten smörgås, kaffe med mjölk
Lunch: Hemgjorda fiskpinnar från tidigare i veckan, gröna bönor, färsk spenat, 4 inlagda ostkuber och lite olja från dem och balsamico (söt) på det. Kaffe med mjölk
Mellanmål: Kesella med halvt äpple och kanel. Blåbärste (rött)
Middag: Restsoppa med köttfärs, broccoli och morot
Efter träning: 2 finn crisp med smör och gustafskorv, några mandlar, två torkade aprikoser, pepparmintste

1 kommentar:

  1. 500 hopp var riktigt och du gör helt rätt i att anpassa övningar så att de passar just då. Riktigt bra jobbat!

    SvaraRadera