lördag 3 mars 2012

Nya tag

Fortfarande inga "efter-bilder"... Känns som om det jag eventuellt uppnått är förstört nu. Vet inte, förhoppningsvis inte.

Under semestern blev det iallafall rätt bra mat, mycket fisk och grönsaker, men väldigt mycket sämre "annat"...



Typisk måltid där jag äter kanske en potatis. 

När det gäller maten är jag så van att lämna potatis, pasta och ris på sidan så det är inget jag behöver tänka på. Att göra så ger ju också lite mer utrymme för annat! Frukostarna började bra med ägg men sen kunde/ville jag inte låta bli croissanterna och munkarna. Men det var också enda fikat jag åt på hela dagen. Ingen glass åt jag heller. Var inte sugen. Efterrätt blev det tre gånger på hela veckan. Och så lite vin på det då.
Helt ok eftersom jag inte ville känna mig begränsad på nåt sätt på semestern och jag njöt verkligen av det jag åt.

Träning hade jag inga större planer på men jag sprang iallafall två gånger och så promenerade vi rätt mycket varje dag. Skönt! 

Under semestern och sen vi kom hem har jag funderat lite på vad jag ska ta tag i nu. Jag har inte kommit igång med träningen än och vet med mig att jag behöver något slags mål eller plan för att det ska bli av. Jag måste liksom ha bestämt mig. Beatatjatas tävling kom därför lämpligt. 

Så här skrev jag i "tävlingsbidraget":
Det där lät ju riktigt bra! Skulle jag kunna kopiera rakt av nästan. Så ja, jag hänger på! Fast fem träningspass i veckan vet jag inte om jag klarar. Då måste jag verkligen jobba med motivationen… Fyra får bli målet. Tre KB/intervallpass och ett intervallpass (och kanske ett löp/joggpass).
Armhävningsmålet hänger jag på i alla fall! Jag kan göra ca 10 relativt bra på knäna som det är nu.


Ett annat mål är att lätt få på mig ett par jeans som jag lånade av min tvillingsyrra. Inte drömjeansen kanske men de var för stora för henne och är fortfarande lite väl tighta över lår, rumpa och mage på mig. Så vill jag inte ha det! Före-bilden är tagen…


Urk. När jag har skönare jeans och annat på mig känns det mycket bättre...

Förutom det vill jag helt enkelt bli lite starkare och tightare till sommaren. Får se om jag törs länka till min träningsblogg lite senare som än så länge endast fungerar som min privata mat- och träningsdagbok. Kanske kan funka som en bra motivation att faktiskt träna när jag tänkt göra det?

Maten har jag inga större problem med. Måste bara tacka nej till fikabröd på jobbet och tänka på att ta med mellanmål. Godis och annat har jag inga problem med. Det är bara det där eländiga fikabrödet…

Så var det bestämt! Jag börjar på måndag och kör i 12 veckor. Det blir perfekt i tid till min födelsedag. Undras vad jag ska belöna mig med då!? :-)
Passen tänker jag variera som hittills men kanske ska jag vara lite mer metodisk och köra tre olika som återkommer varje vecka. Ska fundera på det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar