söndag 8 april 2012

Spannmålsstopp

Nä, nu får det vara nog. Nu är jag trött på att jag vet vad jag bör göra men inte gör det ändå. Nu ska jag helt enkelt testa att inte äta något gluten alls under hm....hur länge? Två veckor får det bli, med start på tisdag. Det ska jag väl ändå klara. Det jag är nyfiken på är bland annat om hyn blir bättre. Egentligen borde jag nog ta bort alla mjölkprodukter också men jag börjar med att dra ner på kaffe med mjölk. Högst två koppar om dagen och vill jag ha mer kaffe får det bli utan mjölk. Shit, nu börjar det kännas jobbigt.

Hur ska jag klara det här då? Ja, jag fegar ju lite med att välja att ta bort allt med gluten och inte allt spannmål. Det lämnar ju utrymme för ris och havre tex, men jag ska vara väldigt försiktig med det också. Quinoa kan vara ok i relativt små mängder.

Det ska nog gå fint, bara jag planerar och ser till att ha bra saker hemma. En plan får det bli. Den kommer!

1 kommentar:

  1. Mjölk är ju egentligen ganska lätt med alla alla sorters mjölk de finns nu - soja, ris och liknande :) Samma sak med gluten, utbudet idag är ju gigantiskt, med lite fantasi är de ganska lätt.

    Jag klarar nämligen inte av något av det :)

    SvaraRadera