tisdag 1 maj 2012

Valborgsjogg och armhävningar

I går var vi som sagt i Stockholm och hälsade på min tvillingsyster J och familj. Vi har barn i samma ålder (tur!) och de älskar verkligen att träffas och leka tillsammans. Mina ben kände av bandyspelandet på lördagen men jag ville i alla fall ut en sväng och kolla in Lill Jansskogen som ligger i närheten. Det blev en kort runda på 25 minuter. Jag hade Run Keeper på men det vet jag inte om jag gör om... Inte roligt att höra och jag kan bara inte tro att det går sååå långsamt.

På lördag kväll kom vi att prata om armhävningar och jag sa att jag inte kunde göra armhävningar. "Men det tror jag att jag kan" sa J då. Va? Inte nog med att hon är smalare än jag men inte tränar (förutom en hel del vardagsmotion... Kan det var det som gör skillnad. Hm.). Hon kan göra armhävningar också? Ja, två stycken helt ok faktiskt. Ja men, då måste jag också kunna det tyckte jag. Och det kunde jag! Två stycken på tårna. Ok, min man tyckte att rumpan kunde ha varit längre ner men det var ändå godkänt. Johoo! Fast det känns lite konstigt och nästan inte på riktigt. Måste testa igen snart när jag känner mig pigg. Då ska jag se till att det fastnar på kort också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar