tisdag 12 juni 2012

Från tanke till handling - Nu blir det gym!

Jag har tänkt rätt länge att jag skulle vilja gå till ett gym ibland för att kunna göra vissa övningar, som marklyft tex. Har läst så mycket om det från alla håll och kanter. Det funkar jättebra med hemmaträning men jag vill ändå prova på en del som jag inte kan göra hemma. Igår började jag surfa efter nåt alternativ och hittade ett gym här i stan som verkade bra.

Jag vill ha en bra start och eftersom jag känner mig rätt nervös så bokade jag personlig träning tre gånger. Redan idag var jag på ett första samtal redan för att gå igenom vad det är jag vill uppnå och det kändes riktigt bra. Men väldigt pirrigt också! Iiiih, vad har jag gett mig in på?

Hon som är PT har varit proffs i body building (!) så hon lär ju veta vad hon pratar om... Oh, gosh, jag sökte just på bilder på henne på google, det finns hur många bilder som helst (15 sidor) och det är ju inte precis min målbild om man säger så! Äsch, det blir nog bra. Ganska fascinerande är det att hon varit så himla bra ändå. Hon vann sin allra första body building tävling och kom två i första internationella tävlingen hon var med i. Men det var 15 år sedan.

Min tanke är att jag ska träna där en gång i veckan (de har ett jättebra 10-klippkort) så får jag se hur det känns sen.

Ingen träning idag men bra mat i alla fall. Nu blir det planka och sen sängen.

2 kommentarer:

  1. Vad kul med både gym och PT! Och jag slår vad om att hon nog inte kommer att få dig att se ut så där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha,ha, nej, det kräver nog att man går till gymmet mer än en gång i veckan...:-)

      Radera