fredag 15 juni 2012

Gympass nummer två

Japp, idag var det (redan) dags för andra gympasset med mitt bodybuilding-proffs;-) Hon är i alla fall jättebra och jag känner mig redan lite mer hemma på gymmet.

En sak som jag (just nu) har tänkt om om är det här med maskiner vs. fria vikter. Jag har läst så mycket bra om marklyft, knäböj osv. att jag tänkte att det är det jag vill göra på gymmet, men det är ju så härligt med maskiner! Man kan ta i utan att vara alltför rädd för att göra fel ju. Marklyft och knäböj med stång vill jag också träna på men jag kan ju faktiskt öva upp styrkan lite mer först både hemma med KB och på gymmet i maskinerna. Det blir nog bra!

Idag gjorde jag två olika maskiner för bänkpress (bra för armhävningsmusklerna) och en annan maskin än sist för benpress. Körde enbensbenpress också vilket tog rejält på rumpan. Och så lite latsdrag för ryggen och någon annan övning för axlarna. Träningsvärk har jag dock inte. Inte än i alla fall. Det känns att jag gjort nåt men överlag känns kroppen väldigt bra.

Efter jobbet tog jag en promenad tillbaka till jobbet, vilket är drygt 5 km, för att hämta cykeln som blivit stående där sen i måndags... Skyller på vädret. Ikväll var det i alla fall härligt och jag njöt faktiskt av att vara själv och bara göra det jag ville när jag ville.
1,5 timmars trädgårdsarbete hann jag också med och sen var det hur skönt som helst att krypa upp i soffan med ett glas vin!

Maten var bra idag med. Få se om jag uppdaterar lite mer exakt för att komma ihåg själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar