onsdag 13 juni 2012

Kuuul!

Kort rapport. Jag ska skriva mer i kväll så jag kommer ihåg allt. Hur som helst kan jag förstå alla gymtjejer som bloggar om hur härligt det är på gymmet. Det var ju hur kul som helst!

Extra roligt förstås när tränaren säger att hon tror att jag kommer att få bra resultat rätt snabbt och att jag har bra kontakt med kroppen osv. Jag tar åt mig och känner mig nöjd med mina framsteg hittills! Visst får man det?

Update: Först fick jag värma upp axlarna eller "rotator cuffen" med en övning som först var lätt och sen brände rejält på kort tid.
Sen körde vi mest maskiner men lite hantlar också för olika axelövningar. Bra för kontorsråttan! Roligast tyckte jag nästan den där maskinen man "får hjälp" att göra pull ups i, var. Det var skönt att ha någon som sa att jag gjorde rätt och hade bra kontakt, annars hade jag inte trott det för det kändes ju mycket mer i armarna än i ryggen, där det också ska ta.

Benpress var också kul. Jag har läst så mycket om marklyft och styrketräning med fria vikter och vill ju prova det också men det var ju faktiskt väldigt skönt att bara kunna "pressa på" utan att behöva tänka jättemycket på formen i den övningen.

Sen gjorde vi lite annat också och en timme gick ju alldeles för snabbt! Ser framemot nästa gång som kommer redan på torsdag.

2 kommentarer:

  1. Jätteroligt! Sitter upptagen i utbildning nu men ringer i em:-)

    SvaraRadera
  2. Vad kul, välkommen in i gymmets värld!

    SvaraRadera