måndag 8 oktober 2012

Från trött till pigg

Hela dagen idag har jag varit ovanligt trött och sugen på choklad. Så blev det också två mörka chokladbitar och en ljus chokladbit på jobbet. Inte så farligt egentligen men vet inte om det gav så värst mycket bra energi. Kom hem från jobbet, rätt jäktad och hungrig, slängde i mig lite kyckling och grönsaker som var helt ok men inte supergott och så slank det ner en surdegsfralla med smör också. Den var hemskt god. 

Sen blev det scoutmöte som gick bra och när barnen väl kommit i säng efter mötet var jag jättetrött. 

Men jag drog på träningskläderna, satte på kockduellen på tv4play och började svinga. Först en halv Tabata med 8 kg som uppvärmning och sen andra halvan med 12 kg. Sen körde jag ett antal Tabata-intervaller till:
- KB-sving 16 kg
- Rodd alternerande arm 16 kg (tungt på slutet)
- Enbensknäböj på pall (håller i mig i ringar som hänger i taket), alternerande ben
- Burpees
- Höga knän / Sumo knäböj 12 kg

Efter det blev jag härligt pigg men väldigt svettig och rätt slut i kroppen. På ett skönt sätt. Och nöjd känner jag mig också. 

Tog en skiva gustafskorv och fil med valnötter och frysta blåbär i efteråt. Så himla gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar