söndag 2 december 2012

Skön helg men dåligt med träning

Det tar emot lite att skriva överskriften eftersom jag verkligen hade tänkt få till ett pass idag. Så blev det inte pga diverse förberedelser inför morgondagen när vi får viktigt besök på jobbet. Bland annat städande av bil. Mindre kul men skönt när det är gjort.

Vardagsmotion har det i alla fall blivit en hel del. Det var ju härligt pulkaväder både igår och idag och det blev allt ett par vändor uppför backen. Jag är rätt feg men det är ändå kul att svischa ner på snowracern i lite lagom takt.


Jag bakade pepparkaksmuffins igår som blev riktigt goda. Väldigt bra konsistens också. Jag inspirerades av ett antal recept men mitt blev så här.

4 ägg
2 msk socker
2 msk stevia strö
Vispa pösigt
100 g smör +1 msk kokosfett (för att jag hade det), smältes
2 tsk kanel, 1 tsk kardemumma, 0,5 tsk nejlika, häll i smöret och häll sedan smöret i äggsmeten.
4 dl mandelmjöl, 2 tsk bakpulver, blanda och häll i äggsmeten.
Rör om försiktigt. Det blev 12 muffins som jag gräddade i 175 grader ca 10 minuter.

1 kommentar:

  1. Mm, de här låter mumsiga!
    Fast jag skippar vanligt socker och stevia. Kanske honung eller kokossocker kan funka?
    Gjorde förresten ett bananbröd som jag sötade (ja, utöver de ööövermogna bananernas sötma) med 4 dadlar som micrades lite med vatten och mosades till en smet tillsammans med en halv matsked lönnsirap. Jisses vad sött det blev, men jättegott i bananbrödet/kakan! :)

    SvaraRadera