onsdag 2 januari 2013

"Mamma vill inte prata med oss nu"

I måndags, dvs. på nyårsafton var det (äntligen) dags för ett träningspass och jag kände verkligen att jag ville kunna koncentrera mig på det och inte behöva prata med barnen just då. Så jag skickade upp dem till pappan och där de beklagade sig "mamma vill inte prata med oss nu".

Skönt var det i alla fall att träna själv på förmiddagen. Inte för att jag var så värst sugen, jag är ju inte det för det mesta. Det blev ett basic pass där jag kunde följa Marianne hela tiden. Skönt! Tre varv varav det första med lätta vikter som uppvärmning. Sista varvet gjorde jag allt utom push press med 16 kg. Push press med 12 kg. Jobbigt nog! Och så lite dammsugning som nedvarvning :-)

Nu sitter jag här och funderar på om vad jag ska träna ikväll. För träna ska jag. Åkte lite skridskor tidigare idag men det kan på sin höjd räknas som vardagsmotion.

Update:

Det blev ett intervall pass med följande övningar, 45 sek jobb, 15 sek vila x 6

Uppvärmning: KB-swing, först med 8 kg, sen med 12 kg

- Enbensknäböj på pall, höger
- Dito, vänster
- Armhävningar mot pall (fortfarande hemskt)
- Vanlig planka
- Pullups i ringarna
- Sumo squats, 8, 12, 16 kg, ökade vikt för varje varv.

Till sist några tåhävningar för mina vader. Vaderna och vristerna är jag nog minst nöjd med av allt på min kropp men det känns ändå som om det långsamt, långsamt blir lite bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar