söndag 27 maj 2012

Resultat - Beatatjatas B4L

Oj, vad det känns som om tiden gått fort sen Beatas Beach For Life-utmaning startade och jag gjorde en "nystart"!

Hur har det gått då? Jodå, rätt så bra. Ett träningsmål var att få till fyra träningspass i veckan och det har jag nog inte klarat av varje vecka. Men oftast. Men jag har börjat promenera mer, och det är jag ändå nöjd med. Jag har inte haft någon strikt träningsplan och jag gillar att ha det så. Jag vill inte lägga på mig ett extra stressmoment helt enkelt.

Ett mål var också att klara av en armhävning på tårna och det kan jag! Skrev om det tidigare. Kroppen är inte superrak hela tiden och det tar emot som bara den men jag klarar två på raken i alla fall och det har jag aldrig gjort förut. Så jag är nöjd men det ska bli mycket bättre.

Ett tredje mål var att få på mig ett par jeans som jag lånat av min tvillingsyster. För stora för henne men lite väl tighta över lår, rump och mage på mig. Hur gick det då? Jo, bra! Nu var inte jeansen nytvättade men de går ändå lätt på och sitter inte alls tight i midjan som förut. Hurra! (Nu när jag ser skillnaden fattar jag bara inte hur jag kunde låta det gå så pass långt?!)

Sist men inte minst ville jag helt enkelt bli lite starkare och tightare till sommaren och det har jag blivit. Det både känns på kläder och syns på magen och låren. Jag märker också att jag kommer längre ner i tex knäböj på ett ben. Jag är inte nöjd än, men jag är mycket mer nöjd med min kropp än förut.

Jag har ju inte haft något viktmål och det är svårt eftersom vikten varierar så mycket upp och ner beroende på när i månaden det är. I fredags visade i alla fall vågen 60,5 kg och det är nog det lägsta på länge. (I morse visade den mycket mer men det hade flera naturliga orsaker.) Förut vägde jag 61,7 kg så det går åt rätt håll!

Och så har jag ju börjat skriva ut adressen till min komma-i-form-blogg också. :-) Förut var den min privata mat- och  träningsdagbok bara.

Maten har gått ganska bra. På helgerna har jag ätit lite mer onyttigheter men annars har jag klarat mig ok. Tex. har jag tackat nej till näst intill allt fika på jobbet utan svårigheter.
Det känns som om det började bli bättre resultat när jag drog ner på bröd och spannmål ännu mer än förut så det ska jag fortsätta med.

Nu är planen att helt enkelt fortsätta lika i juni som i maj. Det kommer att bli vissa avsteg pga diverse fester, men det är ok!

5 kommentarer:

  1. Jätteduktig!

    Kram J

    SvaraRadera
  2. Wow! Superbra jobbat! Jag har inte haft en så bra BFL :) Men så är det ju Beach For LIfe! så jag fortsätter!! Snyggt jobbat vännen!

    SvaraRadera
  3. Tack! Det känns härligt att jag äntligen ser en skillnad och att det faktiskt ger resultat:-)

    SvaraRadera
  4. Wow, vilken mage!
    Superbra jobbat! :D
    Grattis!

    SvaraRadera